dimecres, 24 d’agost del 2011

Sortida a l'Aneto

El passat dijous 18 d’agost 2 Montbikers (Jordi S i Martí), acompanyats d’en Joan S, ens vam dirigir cap a Benasc, per provar l’aventura de pujar fins el pic més alt dels Pirineus.

Així, aquella mateixa tarda vam acampar a l’àrea de la Senarta, a la sortida de Benasc. Al matí següent, a les 4.20h, uff, a l’aire per desmuntar la tenda i esperar l’autobús que ens passa a recollir a les 5.15h per recórrer el 8 km de pista que separen aquesta àrea del refugi de Coronas, a la Vall de Ballibierna.

A les 6h del matí vam començar a caminar acompanyats d’una quinzena d’excursionistes. L’itinerari a seguir era per tant pujar per la cara sud de Coronas, molt menys freqüentada, més directa i segons molta genta més bonica, atès que passa pels diferents estanys i glaciar de Coronas, i fins arribar després d’una petita grimpada al Coll de Coronas. Allí vam enllaçar amb la cara nord i el glaciar d’Aneto, i amb tota la processó de gent dels que pugen des del refugi de la Renclusa. Allà mateix ens col·loquem els grampons i en 45 minuts en plantem a l’avantcim. Només ens quedava creuar el nomenat Pas de Mahoma i ja està, a les 12:30h aprox. “anetitzem” a 3404m d’alçada, després de pujar aproximadament 1500 metres.

Després d’un descans i disfrutar de les meravelloses vistes cap avall. En aquesta ocasió baixem per un dels itineraris que baixen per la cara Nord, passant també per l’estany de Salterillo i l’emblemàtic lloc del Forau d’Aiguallut.

Abans de les sis de la tarda acabem l’excursió al Pla de la Besurta, lloc que coincideix amb l’estació d’esquí de fons de Llanos del Hospital.

I per fi de tornada cap a casa un pèl cansats, parlant de com ha anat la petita aventura i com no ja pensant en organitzar una altra d’aquest tipus per l’any vinent. Sonen diferents llocs, Mont Perdut, Perdiguero, Pica d’Estats.... etc. Ja sabeu, s’admeten propostes....