dijous, 4 de novembre del 2010

5 Marxa a Tivissa

El diumenge 10 d’octubre, es va recorre la 5 cursa de muntanya de Tivissa, amb un recorregut nou dins del que cap, però molt més tècnic i dur.
La cursa, d’uns 23.400 metres i de 1.973 metres d’ascensió acumulada, transcorre pel terme municipal de Tivissa, per zona urbana (per allargar la cursa), corriols, camins, pista i cresta de muntanya.

La sortida va ser com sempre de la zona del càmping-alberg , fent una volta per l’interior del poble per tal de poder estirar la cursa i no crear embussos. Una vegada hem sortit del poble per la pista que mos porta al Coll de Maula fins al pontet de Padrells, on tot seguit agafarem un corriol que hem recuperat de l’oblit i comencem l’ascensió cap a la Creu de Sant Blai, embussada per pujar.
Agafem un tros una mica més planer que va molt be per recuperar i descansar i tornem-hi cap amunt fins al Coll del Ventall (trobem el primer avituallament líquid). Aquí ens endinsem cap a les muntanyes del Ventall, corriol obert per a la cursa, fins a arribar al Coll dels Monegrets per primera vegada (segon avituallament sòlid) Seguim baixant fins a travessar el barranc de Les Cabreres, des d’on comencem a remuntar per a buscar Lo Grau i, carenejant, tot gaudint de les vistes, fins a arribar a la Roca Verdura i Coll de la Llena (tercer avituallament líquid).

Seguim pujant fins a La Tossa per a iniciar el descens pel corriol recuperat fins al Coll dels Monegrets per segona vegada (quart avituallament líquid). Des d’aquí anem a buscar el barranc de Les Covetes (avituallament sòlid), aqui veig corredors que abandonen i altres que baixen, un amb el dit de la ma trencat segons diu i enfilem una forta pujada per a fer cap a la Serra de la Creu, zona molt tècnica.
Abandonem la Serra de la Creu, canviant el traçat de l’any passat per un nou traçat fins a la Font de Vicentó (avituallament sòlid), travessem el Barranc de les Meliques i enfilem un nou ascens per fer cap a la punta de la Roca del Migdia de Jovara, des d’on passem per Los Borjos i Fontanilles arribem a l’últim tram de descens fins al barranc de la Foig i final de cursa al Càmping.

Al final sols dos Mont-bikers.

142    Ramon Gasparin Calvo            3H46M.