dimecres, 3 de febrer del 2010

I Cursa del Pastisset -Benifallet

Diumenge 31 de gener del 2010, comença el tercer circuit de les terres de l’Ebre a Benifallet, es la primera cursa i l’ambient molt elevat, la cursa va tenir 221 participants, la marxa 187 participants, la sortida es va donar a les 9 hores 30 minuts des de la pista d’estiu, passant per dintre del poble i pujant per les oliveres i tarongers per estirar la sortida, baixada cap el camí que dona al barranc, pujada per dintre durant uns 3 km passant per les potes del camell, sortida al camí, curt, pujada per senda i corriol i baixada per camí fins el primer avituallament situat al Costumà, sortida ràpid per enfilar la pujada al Mas de Monclús deixant la cova de culla a mà Esquerra, segon avituallament, desviament cap a l’esquerra, pujada per senda i baixada fins al barranc de la vall de cardo, pujada ràpida fins la carretera i al balneari trobem el tercer avituallament, allí trobem als reporters gràfics d’Amposta, comença la pujada fins a la creu de Santos deixant l’ermita de la columna a mà Esquerra, “siga saga” fins dalt,

a l’arribar dalt, comença a nevar força, però per poc temps, al refugi dels forestals hi ha el quart avituallament, forta baixada molt tècnica i malt xafat fins al coll de Murtero on trobem el cinquè avituallament, camí curt i una altra baixada tècnica fins al Mas de Monclús on troben el sisè avituallament, baixada fins al camí deixant esta vegada la cova de culla a mà dreta, i camí fins al coll de Motxo on hi ha el setè avituallament, pujada curta per senda i baixada fins el camí, tram de camí curt i senda fins al poble arribant a la meta situada a la pista d’estiu,

que es pot dir de la cursa, una cursa de muntanya tal com el seu nom diu, molt de senda i corriol molt tècnic i poc camí i pista, una bona cursa, amb 25,2 km i un desnivell positiu de 1418 metres. Agrair l’esforç de la gent de Benifallet.