dimecres, 24 de febrer del 2010

Cursa de Ginestar -varies cròniques

6 components del Montbike ens vam trobar a Ginestar, en un dia molt glàcid de ple hivern, la segona cursa del circuit i primera que s’organitzava al poble de la Ribera d’Ebre. Molta gent, si fa no fa, com fa quinze dies a Benifallet. L’inici el va marcar el mític frare i després de pegar una volta pels carrers vam creuar per sota la carretera C-12 i es vam endinsar després d’un parell de quilòmetres cap a les muntanyes de la serra de Tivissa-Vandellòs, on ja vam entrar per diferents corriols i cap amunt. La primera part de la cursa doncs va ser de pujada bastant dura i rocosa, acompanyat això sí d’algun petit descans en forma de baixada. Ja dalt de tot, un avituallament sòlid per recuperar forces i torna a pujar un altre pic quasi tant dur com els anteriors. A partir d’aquí, al quilòmetre 10, forta baixada part per pistes part per corriol no excessivament difícil.

Ja quan havíem baixat 4 quilòmetres, i on ens esperava el següent avituallament va començar les dents de serra, tres pujades no molt dures però sí molt empinades que amb el cansament acumulat es feien eternes. Sembla mentida els que tenies al davant, quan pujaves a 20 o 30 m tenies corredors al davant però quan arribaves dalt el turó ja s’enfilaven per baix a molta distància.

La part final va ser també molt ràpida, per pista de terra i sempre tendència a baixar, fins tornar pel mateix tram inicial, pels carrers del poble.

Després una ràpida dutxa i llonganissa amb tomata!!

l'altra de Ramon....

el dia esplèndid, sols que a l’hora de la sortida estàvem a – 3 graus, però al cap d’un parell de km, el fred va donar pas a el calor.

La sortida va ésser del poliesportiu de Ginestar, es va fer una volta pel poble i ens varem encaminar cap a l’ermita de Sant Isidre, desviant-nos cap a les vinyes de dalt, un cop allí varem pujar el punt més alt del collet de Marcó, desprès del descens ens varem dirigir a les Càrcoles, una ascensió bastant tècnica on es pot contemplar gran part de la Ribera d’Ebre i el Priorat. Vam continuar cap al coll de la Cuna, passant pel mas de la Cuna i d’allí ens varem dirigir al barranc de penya-roja, baixant el barranc fins la muntanya de Penya-roja, on pujarem la mateixa muntanya i les que l’envolten. Després de les últimes ascensions ens varem encaminar cap al poble on varem passar per un lloc molt conegut del terme de Ginestar –el corral de meson- i després direcció cap a Ginestar on l’arribada va ésser a la zona poliesportiva.

Una carrera distreta, però per mi sobra una mica de camí i d’asfalt.

Les classificacions de l’equip van ser: